, ,

مراحل مهم واردات لوازم آرایشی

لوازم آرایشی

صنعت آرایشی و بهداشتی در حال رونق است و سودآوری زیادی را برای کارآفرینان در این حوضه ارائه می دهد. با تقاضای بالا و فروش آسان، لوازم آرایشی به یکی از محبوب ترین مشاغل برای سرمایه گذاری تبدیل شده است٬ اما باید توجه داشت جدا از اینکه ورود به تجارت محصولات لوازم آرایشی به صورت عمده و یا از سایت های خارجی مانند آمازون می تواند یک سرمایه گذاری سودآور باشد، اما مستلزم بررسی دقیق عوامل مختلف از جمله اخذ مجوزهای لازم و درک فرآیند واردات است. در این مقاله ما تصمیم گرفتیم، مراحل ضروری و مقررات مربوط به واردات لوازم آرایشی را با تمرکز بر اخذ مجوز از مقامات بهداشتی و درک حمل و نقل بررسی کنیم.

اخذ مجوز واردات لوازم آرایشی بهداشتی

برای اطمینان از قانونی بودن و ایمنی لوازم آرایشی وارداتی، اخذ مجوز از وزارت بهداشت یک گام حیاتی است. این مجوز بیانگر آن است که محصولات وارداتی دارای استانداردهای بهداشتی بوده و برای مصرف سالم هستند. که در ادامه روند دریافت این مجوز را بررسی می کنیم:

گواهی سلامت:

برای واردات لوازم آرایشی گواهی سلامت معتبر صادر شده٬ توسط مقامات کشور تولید کننده یا سازنده الزامی است. باید توسط مقامات ذیصلاح در ایران تایید شده باشد که نشان دهنده ایمن بودن و تایید سلامت محصول برای مصرف در کشور باشد.

دو نوع گواهی سلامت برای واردات لوازم آرایشی وجود دارد:

الف) گواهی مبتنی بر حمل و نقل: این گواهی مخصوص هر محموله وارداتی است و شامل اطلاعات مهمی مانند تاریخ تولید و انقضا و همچنین شماره بارنامه و دیگر اطلاعات ثبت می شود. که نمی توان از آن برای حمل و نقل مختلف استفاده کرد.

ب) گواهی مبتنی بر زمان: این گواهی برای مدت زمان مشخصی معتبر است، که معمولاً ای زمان یک سال است و امکان ارسال چندین بار در آن دوره یکساله را فراهم می کند.

مدارک لازم مجوز ورود واردات لوازم آرایش

نقشه کره زمین همراه با لوازم آرایش

بیشترین واردات لوازم آرایش اصلی از آمازون و به روش مسافری وارد کشور می شود

علاوه بر گواهی بهداشت، مجوز ورود برای واردات لوازم آرایشی و بهداشتی و سایر کالاها در این دسته ضروری است. که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

مطالعه بیشتر در رابطه با   خرید از آمازون

درخواست کتبی:

تهیه درخواست رسمی سربرگ شرکت که دارای امضای مدیر عامل یا مسئول فنی است با قید آدرس و اطلاعات تماس شرکت می باشد.

پیش فاکتور:

تهیه و ارائه دو نسخه از پیش فاکتور به زبان انگلیسی، شامل جزئیاتی مانند شماره و تاریخ فاکتور، نام محصول، نام و کشور سازنده، مقدار یا وزن کالا، مبدأ کالا، نام تجاری محصول و نام تجاری شرکت وارد کننده می باشند

تهیه برگه تجزیه و تحلیل محتوای محصول:

برگه تجزیه و تحلیل محتوای محصول شامل یک جدول می باشد که ترکیبات و مواد تشکیل دهنده محصولات آرایشی در آن به طور دقیق مشخص شده است.

مراحل گمرکی و حمل و نقل در واردات لوازم آرایشی

مجله تلیغاتی لوازم آرایش

خرید لوازم آرایش با کیفیت مهمترین قسمت از واردات این دسته از محصولات می باشد

  1. تعرفه گمرکی لوازم آرایشی و بهداشتی
  2. حمل و نقل لجستیک
  3. هزینه های حمل و نقل

تعرفه گمرکی لوازم آرایشی و بهداشتی:

واردات لوازم آرایشی مستلزم عوارض گمرکی است که معمولاً حدود 60 درصد ارزش کالا را تشکیل می دهد. هزینه های اضافی مانند حق بارگیری، انبارداری و بیمه نیز باید توسط واردکننده پوشش داده شود.

حمل و نقل لجستیک:

حمل و نقل لوازم آرایشی و بهداشتی از کشور مبدا به ایران نیاز به بررسی دقیق دارد. روش رایج حمل و نقل از طریق دریا و با کشتی های باری است، اما الزامات خاص، مانند مواد فاسد شدنی، ممکن است نیاز به حمل و نقل هوایی در زمان کم داشته باشد. مشاوره با کارشناسان ما برای تعیین روش حمل و نقل کارآمد بسیار مهم است.

هزینه های حمل و نقل:

خریدار به طور کلی مسئول هزینه های حمل و نقل است که ممکن است شامل انتقال از انبار ٬ بندر یا فرودگاه باشد. لازم است قبل از نهایی کردن قرارداد خرید، مسئولیت های هزینه ها با فروشنده را مشخص کنید.

در نهایت :

واردات لوازم آرایشی مستلزم رعایت رویه های نظارتی و اخذ مجوزهای لازم است. کسب و کارها با اخذ مجوز واردات لوازم آرایشی از مراجع بهداشتی و درک لجستیک حمل و نقل می توانند از قانونی بودن و ایمنی محصولات خود اطمینان حاصل کنند. توجه به جزئیات، رعایت مقررات بهداشتی، و ارتباط شفاف با فروشندگان و ارائه دهندگان حمل و نقل، کلید موفقیت واردات لوازم آرایشی است.

5/5 - (1 امتیاز)
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *