قطعا برای شما هم پیش آمده تا نیاز به محصولی داشته باشید که در ایران وجود ندارد و لازمه رسیدن به آن خرید از سایت خارجی است٬ متاسفانه به دلیل تحریم های ایجاد شده خرید از سایت خارجی مانند خرید از آمازون و یا خرید از علی بابا دارای مشکلاتی نظیر پرداخت و حمل می باشد از این رو شرکت هایی مانند بازرگانی امورزون تمامی خدمات از پیدا کردن بهترین فروشنده جهت خرید سایت خارجی ٬خرید از آمازون و خرید از علی بابا تا حمل٬ پرداخت و تحویل در محل را انجام می دهد٬ جهت آشنایی بیشتر پیشنهاد می کنیم از صفحه خرید از سایت های خارجی دیدن بفرمایید.

بایدها و نبایدهای خرید از وب سایت های بین المللی

خرید از سایت خارجی می تواند راهی مناسب برای دسترسی به محصولاتی باشد که در بازار محلی شما موجود نیستند. با این حال، اگر مراقب نباشید، می تواند یک تلاش خطرناک نیز باشد. در ادامه، بایدها و نبایدهای خرید از وب سایت های بین المللی را پوشش می دهیم تا به شما کمک کنیم از تجربه خرید آنلاین خود نهایت استفاده را ببرید.

  • در وب سایت تحقیق کنید
    قبل از هر گونه خرید، مهم است که وب سایت را به طور کامل بررسی کنید. به دنبال نظرات و رتبه‌بندی‌های مشتریان باشید، یک درگاه پرداخت امن را بررسی کنید و جزئیات تماس وب‌سایت را تأیید کنید. همچنین می توانید بررسی کنید که آیا وب سایت در فهرست های معتبری مانند Better Business Bureau (BBB) فهرست شده است یا خیر.
  • نرخ ارز را پیدا کنید
    هنگام خرید از وب سایت های بین المللی، درک نرخ ارز بسیار مهم است. مطمئن شوید که مبلغ صحیحی را به واحد پول خود پرداخت می‌کنید و به دلیل هزینه‌های تبدیل ارز، هزینه اضافی از شما دریافت نمی‌شود. برای تعیین نرخ ارز از یک ابزار مبدل ارز قابل اعتماد استفاده کنید.
  • آشنایی با روش های حمل و نقل و گمرک 
    حمل و نقل و گمرک می تواند فاکتورهای اصلی هنگام خرید از وب سایت های بین المللی باشد. هزینه های حمل و نقل و زمان تحویل را بدانید و بررسی کنید که آیا وب سایت اطلاعات ردیابی ارائه می دهد یا خیر. علاوه بر این، از هرگونه هزینه گمرکی یا مالیاتی که ممکن است برای خرید شما اعمال شود، آگاه باشید. این هزینه ها بسته به کشور مبدا و مقصد می تواند متفاوت باشد.
  • اصالت محصول را بررسی کنید
    مهم است که مطمئن شوید محصولاتی که از وب سایت های بین المللی خریداری می کنید اصل هستند. به دنبال هر گونه علامت یا گواهی کیفیت باشید، مشخصات محصول را بررسی کنید و نظرات مشتریان دیگر را بخوانید. اگر معامله ای خیلی خوب به نظر می رسد که درست باشد، احتمالاً همینطور است.
  • سیاست بازگشت را بررسی کنید
    قبل از خرید، سیاست بازگشت وب سایت را بررسی کنید. اگر محصول آسیب دیده به دستتان رسید یا انتظارات شما را برآورده نکرد، باید بدانید که آیا می توانید آن را برای بازپرداخت یا تعویض بازگردانید یا خیر. همچنین، بازه زمانی بازگشت و شرایط اعمال شده را بررسی کنید.
  • نباید از روش‌های پرداخت ناامن استفاده کنید
    هنگام پرداخت در وب سایت های خارج از کشور، از استفاده از روش های پرداخت ناامن خودداری کنید. اینها می‌تواند شامل حواله‌های سیمی، حواله‌های پولی یا سایر اشکال پرداختی باشد که از تقلب محافظت نمی‌کنند. در عوض، از یک روش پرداخت امن مانند کارت اعتباری یا پی پال استفاده کنید. این روش‌ها محافظت در برابر کلاهبرداری را ارائه می‌کنند و می‌توانند به شما در بازیابی پول خود در صورت فعالیت کلاهبرداری کمک کنند.
  • مراقب باشید علائم هشدار دهنده را نادیده نگیرید
    اگر معامله ای خیلی خوب به نظر می رسد که درست باشد یا وب سایت مشکوک به نظر می رسد، احتمالاً چنین است. مراقب وب سایت هایی باشید که دارای اشتباهات املایی یا دستوری هستند، تخفیف های غیر واقعی ارائه می دهند یا نظرات مشتریان ضعیفی دارند. همچنین مراقب وب سایت هایی باشید که از شما می خواهند اطلاعات شخصی یا مالی را که غیرضروری به نظر می رسد وارد کنید.
    در پایان، خرید از وب سایت های بین المللی می تواند راهی عالی برای دسترسی به محصولاتی باشد که در بازار محلی شما موجود نیستند. با این حال، مهم است که محتاط باشید و قبل از هر خریدی تحقیق کنید. بایدها و نبایدهای ذکر شده در این مقاله را دنبال کنید تا با اطمینان خرید کنید و از هر گونه دام احتمالی جلوگیری کنید. با این نکات می توانید از مزایای تجارت جهانی بدون به خطر انداختن امنیت یا امنیت مالی خود بهره مند شوید.